dimecres, 27 de febrer del 2013

1r PER UN FORAT

Diuen que una imatge val més que mil paraules, així és que aquí teniu unes quantes imatges de la feina que fem a l'aula.

RACONS DE LLENGUA
 Racó de frases divertides: amb un taulell, un dau i una mica de plastilina, surten frases d'allò més divertides, com per exemple, "la girafa pinta a sobre de l'armari".

 Racó de grafisme: practiquem a escriure el nom dels companys i companyes amb lletra lligada, sobre fulls de pauta plastificats, així com les grafies individuals que més costen a cadascú.
 Racó de síl.labes: Amb uns "artilugis" de síl.labes corredisses, trobem paraules amb diferent quantitat de síl.labes i les anem anotant.
 Racó d'ordenar frases: A partir d'una imatge, ordenem les paraules d'una frase i ens l'autocorregim mirant finalment la frase.
 Racó de construccions: aquest racó de tipus més lúdic permet un treball més autònom que no requereix tant la presència de la mestra, a més de desenvolupar conceptes espaials que afavoreixen directament sobre certs aprenentatges matemàtics.
 Racó de confegir: A partir de làmines graduades per dificultats, hem d'escriure la paraula de cada imatge, posant una lletra a cada casella, i un cop fet, fem l'autocorrecció mirant al darrera.




Racó de seqüències: A partir de seqüències d'imatges plastificades i amb belcro, s'han d'ordenar i explicar a la mestra per acordar la lògica i aprendre a explicar una història, i després s'escriu la història en un full i se'n fa el dibuix. (Falta foto, però aviat la incorporem a la notícia).

MATEMÀTIQUES:
 TREBALL DE LA NUMERACIÓ AMB DESENES
Sabem comptar molt, però... com s'escriu l'onze? i el dotze? i el tretze?
De forma col.lectiva, per parelles, construïm el número amb pals de polo i gomes. I un cop fet, fem una posada en comú i el representem a la pissarra.

Exemple per fer el número 13. Passos:
1. N'agafem 13 pals de polo comptant-los com sabem tothom.
2. Lliguem la desena amb una goma.
3. Mirem quantes desenes tinc i quantes unitats soltes. Em surten 1 desena i 3 unitats soltes.
4. Les apuntem a la pissarra i ja sabem com es fa el 13 i qualsevol número amb desenes!



 Aquí el Dani, l'Alba, la Irene i l'Hugo surten a la pissarra a fer-ne la representació gràfica dels números fets prèviament de forma manipulativa amb pals de polo.

 GEOMETRIA
 Hem estudiat la diferència entre cossos amb volum i figures planes.
Hem estudiat les formes geomètriques que es troben entre nosaltres: els cilindres, els prismes, les esferes, les piràmides,...
Hem resseguit les seves cares i hem descobert les formes planes que en deriven. 
Aquí el Pol Olaya ressegueix les cares d'una caixa en forma de prisma i descubrim que tenen forma de rectangle.

Encara que no pugueu treure el cap per l'aula, esperem que aquest article sigui com "el forat del pany" per on segurament us agradaria veure als vostres nens i nenes com treballen de bé.