divendres, 20 de març del 2020

ORIENTACIONS PER TREBALLAR A CASA 2n:

Benvolgudes famílies, 

A causa de les circumstàncies que estem vivint, des de l’escola l’equip de mestres segueix
treballant per poder arribar als vostres fills i filles. 
Seguint les instruccions que ens facilita el Departament d’Educació, estem elaborant una sèrie
de recomanacions per treballar a casa. 
Totes les tasques que us adjuntarem, seran feines per reforçar, sistematitzar i aplicar coneixements
ja treballats a l’aula. Per garantir l’equitat i la igualtat d’oportunitats, aquestes feines no poden ser
avaluables, ni d’ampliació de coneixements, ja que aquests dies, malauradament, no tots els nens
poden gaudir de les mateixes condicions.  
Per altra banda demanar la vostra col·laboració en fer difusió d’aquesta informació pels vostres grups
de whatsapp o via telefònica i assegurar-nos que arriba a tot l’alumnat.





Aquests dos horaris, tant el més visual com el més detallat, us poden ajudar a establir unes rutines.
Aquestes  faciliten el dia a dia, ja que són bones i necessàries a totes les edats, però, certament,
com més petits més necessària i més la reclamen: ajuda en fases del son, alimentació, hàbits..


ÀMBIT LINGÜÍSTIC


ESCRIPTURA

EL MEU DIARI
Podem escriure el nostre diari de confinament. No cal que sigui cada dia però quan tinguem la necessitat d’explicar alguna cosa que hem fet, viscut o sentit ho podem deixar per escrit.


NECESSITEM:


NECESSITEM:

  • Una llibreta o un grapat de fulls.
  • Fer una portada.
  • Presentar-nos.
  • Escriure allò que vols expressar, cada pàgina una vivència.


Recorda els passos per poder fer un text:
 1r. PENSO
 2n. ESCRIC  (Inici-Nus-Final)
 3r. REVISO
 4t. RECTIFICO




* Diari de confinament (una altra modalitat en digital)

Utilitzant el programa Word us animem que escriviu quines activitats i rutines que feu cada dia.
Així tindreu un record d’aquests dies tan diferents. Recordeu de posar un títol en majúscula, negreta, subratllat, color i mida gran. 

ORTOGRUP
Del llibre d’ortografia no cal avançar cap contingut però podeu anar fent els dictats del final del llibre.
Què aporta la pràctica habitual del dictat?
Els dictats són indispensables per ensenyar als nens de forma pràctica certes normes o regles
d’ortografia. És l’única forma d’anar eliminant errades d’escriptura. Però a més a més aporten molts
altres beneficis com facilitar la lectura perquè a la vegada que escriu, el nen anirà llegint el que escriu.
Escriure suposa llegir, i si el nen s’interessa i sent curiositat pel contingut de què està escrivint
començarà a incentivar a poc a poc el seu gust per la lectura.
LECTURA
És molt IMPORTANT llegir cada dia una estoneta.

Podeu continuar en línia amb les lectures d’aula i d’altres ( En Zoo d’en Pitus, El petit vampir).
Per fer-ho caldrà demanar la llicència del llibre  i fer la reserva, quan la tinguin us faran arribar un
correu per gaudir del llibre durant 21 dies.
Qui encara no tingui el carnet de la biblioteca pot sol·licitar-lo enviant un correu a la següent adreça b.montornes@diba.cat

COMPRENSIONS LECTORES

POESIA INTERACTIVA
Per què no et graves llegint algun d’aquests poemes (català i castellà) i ens ho envies als mestres
per mail?

Escriu-nos un e-mail (des de l’adreça dels teus pares) i explica'ns què podrem fer el primer dia que
tornem a classe. Dóna’ns idees!
  

ÀMBIT MATEMÀTIC

WEB COMPLETA
Una web molt completa per treballar tots els aspectes matemàtics de 2n:

Les mates sempre estan presents en tot el que fem per això podem aprofitar per comptar, pesar,
mesurar, fer estimacions i repartir mentre cuinem en família. Aquí us deixem un enllaç molt
globalitzat on podreu fer unes receptes per llepar-vos els dits
https://www.rac1.cat/info-rac1/20190326/461230125266/receptes-montessori-nens-cuina.html

SUMES I RESTES DELS QUADERNETS
Els quaderns de sumes i restes també podria ser una tasca sistemàtica i autònoma, no hi ha
contingut nou, simplement aplicar el mecanisme de la suma i de la resta. Cada setmana es pot
fer o bé una pàgina de sumes o bé una de restes. Cada infant al seu ritme però cal treballar i
repassar, ja que és un contingut important de 2n.

PROBLEMES CÀLCUL RÀPID
Per tal d’agilitzar la ment, us passem un enllaç amb una sèrie de problemes senzills i ràpids, es
poden fer oralment o simplement escriure el resultat. Les sèries adequades per 2n són la 4,5 i 6.

ÀMBIT DE MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL

Si voleu estar ben informats amb relació al Coronavirus i la seva evolució, aquí teniu diversos
reportatges de l’Infok que en parla i ens dóna diversos consells molt importants. Al llarg de la
jornada repeteixen el reportatge del dia per televisió.

Seguim treballant el vocabulari dels oficis amb aquesta activitat del jclic:

Vols estar informat de què passa al poble? Doncs visita la pàgina web de l’Ajuntament amb els pares.
Podràs trobar molta informació de l’actualitat però també podràs descobrir la història del nostre poble
i contrarestar-la amb els vostres avis i àvies https://www.montornes.cat/municipi/historia, a més de fer
rutes pels paratges més bonics i emblemàtics de la nostra localitat
https://www.montornes.cat/seu_electronica/linies-actuacio-i-campanyes-especifiques/estimo-montornes, molt aviat les podrem fer caminant.

Des d’una entitat de Montornès, L’ESPLAI PANDA, també podeu estar connectats amb els nens i nenes del poble, simplement l’heu de seguir amb el compte d’INSTAGRAM dels pares i realitzar les propostes que ens plantegen, a continuació, si voleu ensenyar la vostra creació l’heu d’etiquetar amb el #elpandanopara

ÀMBIT ARTÍSTIC
TREBALLS MANUALS
Construim jocs de taula? Series capaç d’inventar-te’n algún? Fes-nos arribar una foto de les teves creacions i les compartirem al bloc. 

Si teniu impressora, no deixeu de visitar aquesta pàgina, hi trobareu retallables, scrapbook,
animals en 3D i molts recursos més: CREATIVE PARK

MÚSICA
Aprenem a fer uns ritmes? El canal de Youtube ofereix ritmes que podem seguir molt fàcilment amb
el vídeo (o fins i tot amb la família!) Només necessiteu una galleda i un parell de culleres de fusta. 
L’Auditori de Barcelona comença a moure’s i ofereix diferents obres al seu canal de YouTube. Aquesta és una de les més divertides: PICA-SO. Aquesta obra ens conta una miqueta la vida d’aquest autor i a més a més ens ensenya músiques de tota mena (flamenc, música tradicional catalana, música russa, etc.)
Espero que us agradi molt!
Vols fer dibuixos PAS A PAS?
Per superpro:

ANTI-AVORRIMENT
1. Busca per casa coses per disfressar-te de Sant Jordi o Santa Georgina i envia’ns una foto al mail.
2. Construeix-te una cabana amb coses de casa (sota la taula, mantes, cadires…) i envia’ns una foto!
3. Quants mitjons et pots posar en un mateix peu? Prova-ho, i després recull-los bé, eh?



EDUCACIÓ FÍSICA
A entrenar!

A ballar!

A estirar!

Circuit lliure
Us proposem que inventeu, si teniu espai suficient, un circuit amb material divers com caixes, llaunes,
cadires, matalassos, etc. en el qual hi hagi salts, girs, croquetes, canvis de direcció, etc. 
Si voleu el podeu gravar mentre el feu i me l’envieu a: gerard.creus@escolapublicamogent.com


ÀMBIT DIGITAL


PAINT
A partir del programa per fer dibuixos digitals “Paint” (que ja coneixeu), us proposem que feu un dibuix d’allò que us agradaria fer una vegada puguem tornar a sortir de casa a fer activitats diverses. 

T’ATREVEIXES A PROGRAMAR?

ACTIVITATS DIVERSES

ANGLÈS
National Geographic kids:

ALTRES PROPOSTES

Eines per regular l’estrès: 


Si algú té ganes de CUINAR:


Per contactar amb nosaltres i fer-nos arribar les vostres gravacions o textos, podeu utilitzar les següents adreces electròniques:

Mestr@s de 2n